Die Schachnovelle (häftad)
Fler böcker inom
Format
Häftad (Paperback / softback)
Språk
Tyska
Antal sidor
86
Utgivningsdatum
2021-09-20
Förlag
Fabula Verlag Hamburg
Illustrationer
black & white illustrations
Dimensioner
190 x 120 x 5 mm
Vikt
98 g
Antal komponenter
1
Komponenter
404:B&W 5 x 8 in or 203 x 127 mm Perfect Bound on Creme w/Matte Lam
ISBN
9783958553897
Die Schachnovelle (häftad)

Die Schachnovelle

mit 10 Illustrationen von Violetta Wegel

Häftad Tyska, 2021-09-20
130
  • Skickas inom 7-10 vardagar.
  • Gratis frakt inom Sverige över 199 kr för privatpersoner.
Kan tyvärr inte levereras innan julafton.
"Und da ich nichts anderes hatte als dies unsinnige Spiel gegen mich selbst, fuhr meine Wut, meine Rachelust fanatisch in dieses Spiel hinein."Unverschuldet gerät Dr. B. in die Klauen der Nationalsozialisten und wird für unbestimmte Zeit in Isolationshaft festgehalten. Seine einzige Ablenkung ist eine Sammlung berühmter Schachpartien, die er wieder und wieder im Geiste nachspielt. Eine Obsession beginnt, die einige Jahre später erneut auf einer Schiffsreise zutage kommt, wo Dr. B. auf den amtierenden Schachweltmeister Czentovic trifft.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Die Schachnovelle
  2. +
  3. Kairos

De som köpt den här boken har ofta också köpt Kairos av Jenny Erpenbeck (inbunden).

Köp båda 2 för 377 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av Stefan Zweig