Användarprofil S. Nilsson / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av S. Nilsson (Malmö)

Antal betyg: 6

Livskoden enligt hjärnan : bygg starka hjärnmuskler ...

Helt enkelt en bok alla borde läsa!

23 oktober 2021

En fantastiskt välskriven och pedagogisk bok om hur hjärnan fungerar. Innehåller otroligt viktig läsning som ger aha-upplevelser
om vikten av hjärnvila, hur man kan ge hjärnan återhämtning och hur vi kan bygga en starkare hjärna. Hjärnan kräver mycket energi för att fungera och boken ger många handfasta tips som ger vägledning att se till att ens hjärnan fungerar på bästa sätt.

Jag tycker det är bra att läsa boken i lugn och ro, ett kapitel i taget, stanna upp, reflektera och låta det sjunka in ordentligt. Övningarna är korta, lätta att förstå och använda. Jag har redan märkt att mitt mående blivit bättre efter att jag har gjort några av övningarna. Det är en bok som ger hopp! Jag kommer att återvända till boken flera gånger.

The Body Keeps the Score

Otroligt intressant och viktig bok

23 oktober 2021

Boken beskriver hur svåra händelser påverkar våra liv och sätter sig i kroppen. Gedigen och mycket intressant forskning beskrivs som ger många aha-upplevelser! Saker faller på plats. Man förstår sina egna erfarenheter i ett nytt ljus. Flera tips finns också på hur man kan bearbeta svåra saker så att kroppen och hjärnan släpper taget om det som varit.

Bemötandekoden : konsten att förstå sig på människor...

En stor och viktig bok

29 maj 2018

Boken har gett mig en fördjupad förståelse och många nya insikter om mig själv och andra. En stor fördel är att den är lättläst trots ett djupt ämne. Det gör att den både är lätt att ta till sig och att man kan relatera till sin egen situation. Jag har redan haft stor hjälp av den både på jobbet och privat. Har haft nytta av den i umgänget med andra på flera sätt och även i äktenskapet. Jag tänker mig mer för hur jag uttrycker mig nu när jag förstår bättre hur det kan påverka andra och det har faktiskt också lett till att jag själv blivit gladare! Det är svårt att lägga i från sig boken eftersom man vill fortsätta att läsa. Samtidigt som jag vill stanna upp och tänka igenom det jag läst för att ta in all forskning och alla tankegångar kring den. Jag rekommenderar verkligen den här boken!