Användarprofil Stanislawa Padlik / Betyg & recensioner / Vem har sagt något om kärlek? : att bryta sig fri från hedersförtryck

Recension av Stanislawa Padlik

Mycket gripande och otroligt väl skriven bok.

30 april 2021

Det är en mycket personlig och gripande bok. Skildring av ett mellanförskap, som beskriver hur ett hedersstyrt liv se ut för många flickor båda I Sverige, men som redan ofta börjar i deras hemländer innan de kommer till Sverige.I denna boken blandas fakta och intervjuer med minnesbilder av det dagliga förtryck som utövades av de familje medlemmar och andra människor som stod författarinnan väldigt nära dvs allra närmast!!!!!😪😪😪 Jag blev berörd av boken väldigt mycket. Jag grät många gånger när jag läste denna bok.Trots att jag viste och hade redan väldigt mycket kunskap om hedersrelaterat förtryck både mot unga tjejer, men öven vuxna kvinnor blev jag berörd väldigt mycket av de gripande berättelser som denna unga och mycket stark författarinnan beskriver vad hon har vad med om och vad hennes egna föräldrar utsatt henne för i många år!!!!! Jag Rekommenderar denna bok för alla att de borde läsa. Denna bok Rekommenderar jag speciellt till er unga flickor och tjejer läs den och då kanske författarinnans starka och gripande berättelse kan hjälpa er i hur ni kan och ska hantera era situationer när det gäller hedersförttryck som ni kanske blev eller är utsatta från era föräldrar eller tom andra famlje medlemmar. Ingen då menar jag verkligen ingen få behandla er på detta fruktansvärda sätt. Ni är absolut inte själva det finns hjälp att få om man lever i sådana familjen. KOM IHÅG❗❗ Era föräldrar äger inte er❗❗❗❗ De ska skydda och älska er inte förtrycka❗❗❗❗❗ALL KÄRLEK ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤OCH OMTANKEN TILL ER ALLA SOM LEVER I SÅDANA FÖRHÅLLANDE ELLER FAMILJER ❗❗❗❗❗❗