Du är här: Start / Betyg & recensioner / Experimentet

Experimentet (Inbunden)

Kundbetyg 5

(2 röster)

En bok in rasande fart!

Rebecka Nyman @_enbokiveckan_ (Mariefred), 25 september 2022

Boken och dess berättelse går i en rasande fart. Under läsningen sitter jag med andan i halsen. Jag gillar hur boken är uppbyggd då den är något annorlunda mot andra böcker jag har läst. Lite här och var i boken övergår textsidor till serietidningssidor. Dels tycker jag det tillför ännu mer spänning och action då bilder och text starkt sammankopplas, dels tror jag att det kan vara bra för unga som inte är vana läsare; det kan ge en både bra och enklare ingång till bokvärlden. Tröskeln blir inte lika hög och hjärnan kan kanske få en slags paus från sidor fyllda med enbart text. Jag tycker att det är ett roligt sätt att experimentera med böcker och sättet en berättelse presenteras på. Just i denna bok känns det som om experiment är en central del som binder ihop sätt att berätta på och innehåll. Och slutet, vilken otrolig cliffhanger. Längtar redan till fortsättningen!

En bok man slukas i ett nafs!

Gullis lästips (Rönninge), 14 juni 2022

"Mutanterna - Experimentet" är en otroligt spännande bok med en fängslande och lättläst handling som griper tag i läsaren, något som gör att boken slukas i ett nafs!

"Mutanterna - Experimentet" är den första boken i den nya trilogin "Mutanterna" som har en handling fylld av ett övernaturligt spännande äventyr.

"Mutanterna - Experimentet" är en härlig
mix av kapitelbok som möter Marvel tidningen och gör det till en extraordinär läsupplevelse!

Det här är en bok som är en actionspäckade hybrid mellan kapitelbok och serieroman, något som kommer locka mellanåldern med sin fängslande framsida och ett innehåll som är lättläst utan att vara för enkelt med en actionfylld handling med högt tempo och korta kapitel som avslutas med cliffhangers. På detta nyskapade sättet gör det att boken även passar för ovana läsare som ännu inte ser sig som aktiva bokläsare.

Det här är början på den helt nya trilogin... Läs hela recensionen