Du är här: Start / Betyg & recensioner / Mitt bästa år : en bullet journal för att må bättre

Mitt bästa år : en bullet journal för att må bättre (Inbunden)

(50 röster)

Ogenomtänkt upplägg

Linda L, 13 januari 2021

Trevlig i sin helhet, men opraktiskt och ogenomtänkt att trackers och alla specialsidor är blandade med veckosidorna. Svårt att hitta och hålla reda på att fylla i trackers som sträcker sig över lång tid när de är lite var som i boken. Hade varit bättre om alla trackers o liknande satt först eller sist.

5 av 6 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.

Missvisande namn

Angelica, 15 januari 2021

För mig är det fina med en bullet journal att den är helt anpassningsbar. Tanken med denna bok/kalender är bra, jag kan känna igen mig i att man inte alltid har lust eller orkar göra allting själv.

Till viss del är denna kalender också anpassningsbar, men samtidigt är den väldigt begränsad. Det blir lätt lite tomrum de månader då veckan/månaden inte börjar på en måndag eller slutar på en söndag. Bra med olika trackers men jag önskar att det fanns ett bättre sätt att göra det på. Att ha habit trackers samlade på en plats, eller ännu hellre lite mer DIY. En lösning hade varit att hantera det mer som en pärm där man kan välja vart man vill ha sina blad, med rum för "blanka sidor" med endast punkter.

Helt ok

J, 27 december 2020

Helt ok men början var alldeles för lång så hade hellre sett att den delen var för sig så man hade kunnat plocka bort den från boken som man vill kunna ha med sig, nu blev den onödigt tjock när den sitter fast.

3 av 5 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.

Toppen!

Helena, 10 februari 2021

Väldigt skönt att tracka sitt mående och planera i. Skulle kanske, enligt min mening behöva lite redigering för att skapa mer realistiska vardagsmål. Känns svårt att hinna 1timme promenad, 5 min djupandning, 7 sidor i en bra bok, 8timmar sömn OCH 9 minuter vila varje timme. Skulle också önska utrymme att fylla i sin egen self care-dag, hur den ser ut och inte just söndag! Annars kanon

Idol

Marlene Cederqvist, 29 december 2020

Köpte den till dottern i julklapp då hon slaviskt följer Therese Lindgren på alla sociala medier och på hennes önskelista fanns den nästan högst upp. Den är perfekt för nu kan dottern, som själv har försökt skapa en egen, bara börja använda en färdig bok.

Jag ÄLSKAR den!

Lisa Weseth, 21 oktober 2021

Jag köpte nu denna för andra gången då mitt första exemplar börjar nå sitt slut. Det är roligt och enkelt att fylla i boken och den ger mig en bra översikt över mina planer samtidigt som den ger många bra tips för eftertanke och ökat välmående. Extra bra passar den för personer (som mig själv) som gärna vill hålla på med bullet journaling men som varken är särskilt bra på att rita eller har fantasi för att komma på ett bra upplägg. I den här boken är grundjobbet redan gjort och det krävs "lagom" mycket prestation från min egen sida. Jag älskar den verkligen!

Söt men opraktisk

Hanna (Knivsta), 9 juni 2021

Väldigt gullig design som verkligen tilltalar mig, men själva boken är opraktisk. Antingen vill jag ha en bullet journal anpassad efter mina egna behov. Då är den här alltför uppstyrd med listor och trackers som inte passar alls och som jag bara hoppar över, med många halvtomma eller tomma sidor som följd. Eller så vill jag ha en klassisk planeringskalender där datum och veckodagar redan är ifyllt. Där brukar det ibland också finnas sidor som man fritt kan disponera för listor om vad som måste göras eller hur man mår eller något annat. Den här är ett mellanting som inte passade mig.

För mycket gjort, för lite plats för egna design

Denise, 4 februari 2021

Jag vet att boken är framtagen just för den som inte är så kreativt men jag hade önskad att det fanns mer plats för egna design men det är nästan omöjligt då det är samma tema genom hela boken. Men för den som "bara" vill fixa en egen liten kalender med några trackers kanske så är den perfekt :) Men jag hade önskad att det fanns mer utrymme för egen tema och design. Jag är inte särskilt bra på att måla och designa men jag gillar inte riktigt att det är samma tema genom hela boken :/ Annars är det som sagt en väldigt bra bok för de som är ny inom Bujo kretsen :)